Πέμπτη, 16 Οκτωβρίου 2008

Μαθηματικά και μαθητές

Κατά τον Steffe τα μαθηματικά είναι σίγουρα και ασφαλή, γιατί είναι αλγοριθμικά – έχουν κανόνες. Γι’ αυτό πολλές φορές το παιδί πιστεύει πως, αν κάνει λάθος, πάει να πει ότι δεν θυμάται τους κανόνες. Ο Steffe τονίζει ότι τη νοητική δραστηριότητα που παράγει τη σιγουριά και στη βεβαιότητα των μαθηματικών, τα παιδιά δεν έχουν την ευκαιρία να τη ζήσουν γιατί τους δίνεται συνήθως το αποτέλεσμα κι όχι η διαδικασία για το αποτέλεσμα. Τα παιδιά πρέπει να έρχονται σε επαφή με αυτή τη μαθηματική δραστηριότητα που είναι νοητική, ανθρώπινη. Πώς αντιλαμβάνεται όμως κάποιος τα μαθηματικά όταν δεν έχει γεννήσει μαθηματικά;. Τα μαθηματικά ξεκινούν από τον κοινό νου, κοινή αίσθηση και στη συνέχεια ανεβαίνουν επίπεδα. Οι μαθητές πρέπει να φτάσουν στα τυπικά μαθηματικά που όμως να έχουν γι αυτά νόημα, να είναι μέρος της ζωής των παιδιών.
Έτσι, αν τα μαθηματικά είναι δεμένα με την καθημερινή πραγματικότητα των μαθηματικών, θα τα νιώθουν τα παιδιά. Πρέπει λοιπόν να δίνουμε την δυνατότητα στα παιδιά να επανανακαλύψουν τα μαθηματικά (Freudenthal). Να καταλάβουν τι γίνεται σε ένα πρόβλημα όχι να θυμηθούν τι έχουν μάθει (διάκριση εργαλειακών και εννοιολογικών μαθηματικών).

(απόσπασμα από εργασία του εκπ/κού Χρυσού Δημήτριου)

Δεν υπάρχουν σχόλια: